אודות השליחות

מהי שליחות הוראה?

בשתי מילים: מורים שיוצאים לתקופה קצובה כדי ללמד בבתי ספר יהודיים בעולם.
ובהרחבה: היחידה לשליחות הוראה פועלת להבטחת עתידו וייחודו של העם היהודי על ידי קידום חינוך יהודי, עברי וציוני, והנחלת הלשון העברית כשפת הלאום. הדבר נעשה באמצעות שילובם של מורים ישראלים - משמעותיים ומשפיעים - בצוותים החינוכיים של בתי הספר בתפוצות. מורים שליחים אלו עוסקים בפיתוח הזהות של התלמיד - כיהודי וכאדם - ע"י העמקה והעשרה של הקשר למורשת היהודית, לישראל, ולשפה העברית המודרנית.

מי הוא המורה השליח?
בשתי מילים: תודעה ותעודה.
ובהרחבה: המורה השליח הנו בעל תודעת שליחות ומודעות יהודית-ציונית גבוהה. הוא בקי באירועים שעל סדר היום, חי את בעיות השעה, העברית שבפיו רעננה והוא מצוי בחיי התרבות בארץ. כמחנך, הוא מהווה גשר בין ישראל וקהילת בית הספר שלו, ויש לו את היכולת להניע את תלמידיו ע"י דוגמה אישית, ידע ותשוקה. בה בעת, שליח ההוראה הוא מורה מקצועי בעל תעודה וניסיון בהוראה, מסור לעבודתו ופתוח ללמידה ולשינוי. המורה השליח צריך להיות גמיש וחברותי, פתוח ללמידה וקשוב לביקורת - כך שיוכל להתמודד עם המעבר התרבותי ולהשתלב בהצלחה בצוות בית הספר.


מה מצופה משליח הוראה?

  • למלא את חובותיו המקצועיות כמורה בבית הספר.

  • לדבר עברית, להביא את העברית לכל מקום.

  • להביא את ישראל לכיתה, לספר עליה, לעורר עניין כלפיה.

  • לתקשר טוב ונכון עם הורי התלמידים, עם עמיתים לעבודה ועם הממונים עליו.

  • לפתור בעיות בכוחות עצמו.

  • להשלים 3-4 שנות שליחות בהצלחה ותוך השתפרות מתמדת


דרישות סף

  • תעודת הוראה

  • ניסיון של שנתיים בהוראה פורמאלית

  • במידה ואחד מבני הזוג אינו מורה ואינו יוצא כשליח – היציאה לשליחות מותנית באופק תעסוקתי ברור עבורו בארץ היעד

 

תהליך המיון

pencil2.png

ראיון אישי 

icon2.png

3

נפגשים עם נציגי היחידה לראיון כדי שהם

יכירו אתכם לעומק במאפיינים האישיותיים.

מרכז הערכה

icon3.png

2

הגשת מועמדות

icon1.png

1

מגיעים לסדנת מיון עם מועמדים נוספים

כדי להציג יכולות הוראה וכישורים נדרשים.

ממלאים את הטופס המקוון ומצרפים מסמכים רלוונטיים להגשת מועמדות כשליחים.

מיון מסלולי 

icon6.png

5

מבחן התאמה

icon4.png

4

עוברים להשמה ומתחילים תהליך מול נציגי בתי הספר או המסלולים השונים.

נבחנים במכון חיצוני כדי לבדוק התאמה תעסוקתית לתפקידים המוצעים.

 

מסלולים ייחודיים

עמיתי ארבל

עמיתי תכנית עמיתי ארבל הנה מסלול שליחות מיוחד. התכנית משותפת להסתדרות הציונית ולרשת Hebrew Public School מיסודה של קרן שטיינהרט, והיא נועדה להרחיב את החשיפה לעברית גם עבור תלמידים שהוריהם בחרו שלא לשלוח אותם לבתי הספר היהודיים הפרטיים. לרשת יש כעשרה בתי-ספר ציבוריים (Cahrter schools) ברחבי ארה"ב, והם פתוחים לכל תלמיד ללא הבדלי דת, גזע ומין. המימון הציבורי מותנה כמובן בעמידה בעקרון של הפרדת הדת מהמדינה, ולכן השליחים בתכנית מלמדים עברית וישראל - אך לא תכנים דתיים-יהודיים. תהליך ההשמה מתקיים מול נציגי הרשת בישראל. קבלת המלגה לתכנית מותנית בהתחייבות לעסוק גם בהוראת אנגלית בהיקף מינימלי עם החזרה לארץ בתום השליחות. 

מחנך ישאלי

תכנית ״מחנך ישראלי״ הנה תכנית משותפת למשרד החינוך וההסתדרות הציונית העולמית. בתכנית משתתפים בתי ספר מאירופה ומאמריקה הלטינית בלבד, שנבחרים כל שנה על-ידי צוות מיוחד במשרד החינוך. המטרה היא לאפשר הגעה של מורים שליחים גם לקהילות קטנות יותר שלא היתה להם עד כה מסורת של הבאת שליחים, תוך יצירה של משרה המשלבת הוראה בבית הספר יחד עם עבודה בקהילה. שיתוף הפעולה עם המשרד מוסיף ייתרון משמעותי עבור מורים במערכת החינוך בארץ, שכן הוא מאפשר לשליח (או - במקרה של זוג שליחים - לאחד מבני הזוג) למשיך להיות מועסק על-ידי המשרד ולקבל את כל התנאים והתוספות להם הוא זכאי כעובד משרד החינוך. למועמדים שעברו את תהליך המיון שלנו - הקבלה לתכנית נעשית בשלב הראשון מול נציגי המשרד.